کشت گلخانه ای چیست؟

shavarz

کشاورزی گلخانه ای در سراسر جهان بسیار محبوب شده است. همه چیز از قرن سیزدهم شروع شد و راهی برای برآوردن نیازهای تغذیه ای خانواده سلطنتی بود. در آن زمان، مردم از این روش برای پرورش گیاهان دارویی نیز استفاده می کردند. با این حال، علم کشت گلخانه ای به دانشگاه ها گسترش یافته است تا محققان بتوانند مطالعات خود را توسعه دهند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت کشاورزی، استفاده از کشاورزی گلخانه ای در دسترس همگان قرار گرفته است..

هر باغبانی که تمایل به راه اندازی کسب و کار خود را دارد می تواند این روش زندگی پایدار را در زندگی خود بگنجاند. اگر فکر می کنید آماده توسعه باغ گلخانه ای خود هستید، ابتدا باید برای هر مرحله تحقیق و برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، شما همچنین باید در مورد مزایا و معایب کشت گلخانه ای اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مزایای کشت گلخانه ای

1- فصل رشد را افزایش دهید

کشت گلخانه ای

وقتی گلخانه خود را توسعه می دهید، گیاهان شما دیگر به شرایط یا الگوهای آب و هوایی وابسته نخواهند بود. هر باغبانی خوشحال می شود بداند که می تواند به رشد سبزیجات و گیاهان مورد نیاز خود ادامه دهد، بدون اینکه نگران آب و هوا باشد. بذرهایی که برنامه ریزی می کنید می توانند در گلخانه ریشه بدهند و رشد کنند، حتی اگر در شرایط عادی، مستقیماً در باغ کاشته شوند و نتوانند زنده بمانند

مزیت داشتن گلخانه این است که می توانید از تکنیک های مختلف برای حفظ دمای پایدار استفاده کنید. به این ترتیب خواهید توانست استرس کمتری برای گیاهان ایجاد کنید. علاوه بر این، در اوایل سال رشد قوی را نیز افزایش خواهید داد. یکی از این تکنیک ها شامل جرم خورشیدی حرارتی است. بنابراین، می توانید از مواد طبیعی استفاده کنید که می توانند گرمای حرارتی را جذب، ذخیره و سپس آزاد کنند. علاوه بر این، می توانید از فن های گرمایشی و بخاری های ساخت بشر نیز استفاده کنید.

2- تنوع گسترده تر

با تکیه بر تقاضا، در دسترس بودن و روش های تولید، قیمت سبزیجات در فصل ورود و خروج متفاوت است. با این حال، اگر در یک گلخانه سرمایه گذاری کنید، این فرصت را دارید که طیف گسترده ای از سبزیجات و میوه های خارج از فصل را ارائه دهید. به این ترتیب، زمانی که بازار عرضه کم دارد، دسترسی بیشتری برای مشتریان خود ایجاد می کنید. کشاورزی گلخانه ای همچنین به شما فرصتی برای پرورش گل و سبزیجات جدید می دهد که معمولاً در آب و هوای شما رشد نمی کنند. از این رو، احتمالاً بهترین محیط رشد را برای محصولات خود فراهم می کنید.

کشت گلخانه ای

معایب کشت گلخانه ای

1- هزینه های اجرایی

برای اطمینان از اینکه از گلخانه به بهترین شکل ممکن استفاده می کنید، باید روی لوازم یا کیتی سرمایه گذاری کنید که می تواند طول عمر خوبی را برای محصولات شما تضمین کند. اگر پلاستیک فیلم ارزان‌تری را برای حفظ گرما نصب کنید، می‌توانند به خوبی کار کنند. با این حال، اگر پنجره‌های شیشه‌ای گران‌تری را نصب کنید، دوام بیشتری خواهند داشت و همچنین می‌توانید هنگام باز کردن آن‌ها، گلخانه را تهویه کنید. علاوه بر این، هنگامی که صحبت از گرمایش به میان می آید، در صورتی که تصمیم به استفاده از بخاری های الکترونیکی داشته باشید، افزایش زیادی در قبض های ماهانه خود مشاهده خواهید کرد.

2- عدم گرده افشانی

حتی اگر کنترل بیشتری روی گیاهان خود در گلخانه داشته باشید، برخی از گیاهانی که آفات را به عنوان مگس سفید حمل می‌کنند، می‌توانند به سرعت آن را به بقیه محصولات منتقل کنند. بنابراین، این می تواند بسیاری از انواع گیاهان و سبزیجاتی را که در آنجا پرورش می دهید خراب کند. همچنین باید به این موضوع فکر کنید که گرده افشان ها نمی توانند به محصولات شما برسند. این ممکن است برای برخی از سبزی‌ها و میوه‌هایی که پرورش می‌دهید یک ضرر باشد.

هنگامی که سبزیجات خود را در گلخانه پرورش می دهید، می توانید از انواع آفاتی که می توانند روی آنها تأثیر بگذارند جلوگیری کنید.

سبد خرید